کم کاری واقعیتی در هر کسب و کار است. کم کاری زمان شامل هر چیزی از جمله تغییر دادن ساعات کاری، انجام کارهای شخصی در شرکت، ساعت زدن به جای دوستان می شود. این کار از طریق در اختیار گذاشتن کدهای عبوری یا کارت امکان پذیر است. گاهی اوقات کارکنان متوجه نیستند که با جواب دادن به تلفن های شخصی و چک کردن پیام های خود در شبکه های اجتماعی از زمان شرکت سوء استفاده می کنند. 63% از کارکنان ساعتی پذیرفته اند که در بیان ساعات کاری اغراق می کنند. با توجه به اینکه نیمی از کارگران ساعتی این امر را پذیرفته اند، کارفرمایان باید قادر باشند تا با این موضوع مقابله کنند. اولین قدم برای این مقابله آشنایی با روش های دزدی زمان است.

موارد دزدی زمان

درحالیکه ساعت زدن به جای یکدیگر، ماندن در محل کار تا دیر وقت و یا به سادگی اغراق کردن دربارۀ ساعات کاری حالت های مرسوم دزدی زمان است، اما روش های دیگری هم وجود دارد که ممکن است در ابتدا کاملاً واضح نباشند. با توجه به گزارش یک مشاور نرم افزار، متوسط کارکنان از پنجاه دقیقه تا ۴٫۵ ساعت در هفته با تأخیر، ترک زودهنگام محل کار و طولانی کردن استراحت و ناهار کم کاری می کنند. اگرچه قطعا این امر در ابتدا مشکل مهمی نیست اما قطعا در طول زمان هزینه بالایی در بر خواهد داشت.

روش های حفظ زمان

راه های متعددی برای ثبت زمان کاری وجود دارد و حتما می توان یک مورد مناسب را برای یک کسب و کار خاص انتخاب کرد. هر کارمند به شیوه خود کم کاری می کند. بزرگترین روش به کار رفته ساعت زدن از طریق یک پورتال وب آنلاین است، بیشتر از ۴۰ درصد از کارکنان از این تکنیک استفاده می کنند. ساعت های دیواری نصب شده با ۱۸ درصد در رتبه دوم قرار دارند. تلفن های همراه با ۱۰ درصد، کارت های ساعت زنی با ۵ درصد و ساعت های بیومتریک با ۳ درصد در رتبه های بعدی هستند. با این آمارها می توانید ببینید که سیستم های بیومتریک گزینه های هوشمندی برای کاهش کم کاری کارکنان خواهند بود.

ارزش سیستم های بیومتریک

کارفرمایانی که از نرم افزارهای حضور و غیاب بیومتریک استفاده می کنند بهتر قادر خواهند بود تا کم کاری کارکنان پیشگیری کنند. تنها ۳ درصد از کارکنانی که از سیستم های بیومتریک استفاده می کنند گزارش داده اند که قادر به سرقت زمان بوده اند. از آنجا که سیستم های بیومتریک ساعت زدن کارکنان به جای هم را حذف می کنند، روش مؤثری در حذف دزدی زمان هستند. سیستم های بیومتریک نیازمند خواندن اثر انگشت و یا چهرۀ کارمند هستند. همانطور که تصور می کنید تقریبا غیر ممکن است که در صورت عدم حضور شخص، فرد دیگری به جای او اعلام حضور کند.

هنگامیکه سرقت زمان در کسب و کار خود را شناسایی کردید، می توانید اقدامات لازم برای کاهش آن را انجام دهید. استفاده از ساعت های بیومتریک شروع بسیار خوبی است اما می توانید سیاست هایی که منجر به کاهش کم کاری کارکنان می شود را نیز پیگیری کنید. البته غیر واقعی است که انتظار داشته باشید که کارکنان تماس شخصی نداشته باشند و یا ایمیل های خود را چک نکنند، اما با کاهش حتی کمترین مقدار زمان تلف شده می توانید بازده شرکت خود را تا حدودی بهبود بخشید.

حال اگر می خواهید بدانید که چگونه نرم افزار حضور و غیاب اتنسی می تواند از سرقت زمان پیشگیری کند، دمو را سفارش دهید.

ارسال دیدگاه

تلفن پشتیبانی

۰۹۴۲۶۰۰۱۰۴۶

ساعات پاسخگویی
شنبه تا چهارشنبه – ۸ تا ۱۸
پنج شنبه – ۸ تا ۱۲

© ۲۰۲۰ | تمامی حقوق برای atency.ir محفوظ است.

نشانی دفتر تهران: آفریقای شمالی (جردن)، خیابان عاطفی غربی

نشانی دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، خیابان فرهنگ، کوچه یکم