چگونه شرکت ثبت نام شده را راه اندازی کنم؟

You are here:
Estimated reading time: 3 min

پس از ثبت شرکت خود در نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اتنسی شما می توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه خود و رمز عبور خود، به سامانه اتنسی و پنل کاربری خود وارد شوید. اولین صفحهای که مشاهده خواهید کرد صفحه داشبورد است که با طی کردن مراحل مختلف آن می توانید به تعریف محل کار، شیفتهای کاری، تکمیل اطلاعات شرکت، تعریف پرسنل شرکت خود و نصب نرم افزار موبایل بر روی تلفن همراه خود بپردازید.

عکس

مدیریت محل کار

از جمله شیوه های ثبت تردد کارکنان در نرم افزار اتنسی، ثبت تردد با استفاده از فناوری موقعیتیاب جفرافیایی (GPS) و فناوری بولوتوث (BLE) است که می تواند بر حسب نوع یا شرایط محیطی کسب و کار شما از جانب شما انتخاب شود. در این قسمت ابتدا لازم است نام محل کار، کشور، شهر، نوع محل کار و آدرس محل کار خود را وارد کنید. پس از آن با انتخاب نوع ثبت تردد دلخواه خود از میان شیوه های ثبت تردد شامل ثبت تردد با استفاده از موقعیتیاب جغرافیایی و ثبت تردد با استفاده از بولوتوث یکی از این شیوه های ثبت تردد را انتخاب کنید.

عکس

در شیوه ثبت تردد با استفاده از فناوری موقعیتیاب جفرافیایی (GPS)؛ نیاز است با استفاده از نقشه تعبیه شده در این صفحه، آدرس دقیق محل کار شما با یک شعاع مشخص، ثبت شود تا با در نظر گرفتن این آدرس و موقعیت جغرافیایی آن به صورت آنلاین عملیات ثبت تردد به درستی انجام گیرد. در شیوه ثبت تردد با استفاده از فناوری بولوتوث (BLE) نیز نیاز است با خریداری دستگاه های بولوتوث اتنسی؛ و وارد کردن شناسه دستگاه که در پشت دستگاه درج شده است قسمت مورد نظر؛ مبادرت به تعریف محل کار خود کنید. آدرس ها و شناسه دستگاه در قسمت مدیریت محل کار ثبت شده و شما می توانید به مدیریت و حتی ویرایش آن ها نیز بپردازید.

عکس

مدیریت شیفت

منظور از شیفت یا نوبت کاری برنامه ای است که به طور مجزا توسط مدیران در بازه زمانی خاصی برای هر یک از کارکنان کسب و کارها تعریف می شود؛ و ضروری است در این بازه زمانی کارکنان به انجام وظیفه محول شده به خود بپردازند. در واقع شیفت مبنای محاسبه کارکرد هر یک از کارکنان تلقی شده و در محاسبه اطلاعات تردد، حضور و غیاب، اضافه کاری و… کارکنان لحاظ می شود. در قسمت تعریف شیفت لازم است شیفت مورد نظر خود را با در نظر داشتن مقدار شناوری هر شیفت و سقف اضافه کاری آن تعریف کنید.

منظور از شناوری در اینجا بازه زمانی است که کارکنان ممکن است تاخیری در ثبت تردد خود داشته باشند و در انتهای شیفت نیز می توانند این بازه زمانی دارای تاخیر را جبران کرده و جریمه نشوند. به

عنوان مثال اگر شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 16 تعریف شده باشد و بازه زمانی معادل با 15 دقیقه نیز به عنوان شناوری منظور شده باشد؛ در صورتی که هر یک از کارکنان در شروع شیفت در ساعت 8:15 اقدام به ثبت ورود خود کرده و در ساعت 16:15 نیز اقدام به ثبت خروج خود کرده باشند، شیفت به صورت کامل در سامانه ثبت و محاسبه خواهد شد.

منظور از سقف اضافه کاری در تعریف شیفت نیز بازه زمانی است که سازمان ها یا شرکت هایی که نمیخواهند میزان ساعات اضافه کاری کارکنان خود در ماه از میزان مشخصی فراتر رود برای کارکنان خود تعریف می کنند. به عنوان مثال ممکن است شرکتی بازه زمانی معادل 20 ساعت را به عنوان سقف اضافه کاری کارکنان خود تعیین کند و با پرداخت حق الزحمه بیش از 20 ساعت در ماه به آن ها موافق نباشد. در این صورت می توان از این گزینه به عنوان ایجاد ساز و کاری برای مدیریت بازه زمانی اضافه کار بهره گرفت.

ضروری است روزها و ساعات کاری کارکنان به دقت در سامانه تعریف شود. در اینجا شما قادر خواهید بود با انتخاب گزینه قسمت دوم روز شیفت دیگری نیز در یک روز تعریف کنید. در قسمت تبعیت از تعطیلات رسمی نیز این امکان برای شما فراهم شده است تا متناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید که شیفت های کاری شما باید بر اساس تعطیلات رسمی تقویم محاسبه شود؛ یا اینکه نوع کسب و کار شما به گونه ای است که اصلا روزهای تعطیل را در بر نگرفته و باید شیفت های کاری روزهای تعطیل نیز توسط سامانه اتنسی محاسبه شود.

پس از ثبت و افزوده شدن شیفت، در قسمت شیفت های تعریف شده می توانید شیفت ها را مشاهده و ویرایش کنید. در قسمت امکانات گزینه ای به نام قوانین وجود دارد که در این قسمت نیز مقدار شناوری و سقف اضافه کاری که پیش از این تعیین کرده اید قابلیت مشاهده و ویرایش دارد. قانون دیگری که در این مرحله برای هر شیفت نیاز به تعریف دارد قانون تلورانس است که منظور از آن بازه زمانی است …..

تکمیل اطلاعات شرکت

در این قسمت شما می توانید در قسمت درباره شرکت، اطلاعات مورد نیاز شرکت خود شامل نام شرکت، تعداد کارکنان شرکت، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه شرکت؛ و آدرس شرکت خود را ثبت کنید. در قسمت روش ثبت تردد، شما باید نوع تائید درخواست کارکنان خود را انتخاب کنید. اطلاعات کارکنان شما می تواند توسط مدیر یا به صورت خودکار تائید شود. علاوه بر این، باید مشخص شود که علاقمند هستید شیوه محاسبهی اضافه کار کارکنان خود به صورت دستی انجام شود یا به صورت اتوماتیک. همچنین انتخاب دوره کاری محاسبه حضور و غیاب کارکنان شما نیز می تواند بر اساس نوع کسب و کار شما با انتخاب دوره کاری به صورت شمسی و میلادی در نظر گرفته شود.

تعریف کارکنان جدید

Was this article helpful?
Dislike 0
Views: 104

تلفن پشتیبانی

۰۹۴۲۶۰۰۱۰۴۶

ساعات پاسخگویی
شنبه تا چهارشنبه – ۸ تا ۱۸
پنج شنبه – ۸ تا ۱۲

© ۲۰۲۰ | تمامی حقوق برای atency.ir محفوظ است.

نشانی دفتر تهران: آفریقای شمالی (جردن)، خیابان عاطفی غربی

نشانی دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، خیابان فرهنگ، کوچه یکم