نصب نرم افزار تلفن همراه سامانه حضور و غیاب آنلاین اتنسی

You are here:
Estimated reading time: 5 min

امروزه با توجه به تنوع کسب و کارها و نیاز مدیران این کسب و کارها به ثبت و کنترل اطلاعات حضور و غیاب کارکنان، بیش از هر زمان دیگری نیاز به امکاناتی که بتواند این خواسته را برآورده کند احساس می شود. شرایط کاری برخی از مشاغل به گونه ای است که نمی توان به روش های سنتی به ثبت اطلاعات حضور و غیابِ کارکنانِ این گونه مشاغل پرداخت. برخی از این کسب و کارها با توجه به نوع شغل خود پویایی خاصی داشته و کارکنان آن ها دائما از شهری به شهری دیگر و از مکانی به مکانی دیگر منتقل می شوند؛ یا آن ها ممکن است در ساعات مختلف شبانه روز به انجام وظیفه بپردازند.

بر این اساس، در این گونه موارد امکان کنترل حضور و غیاب به شیوه گذشته وجود ندارد و لازم است در این زمینه از ابزارهای ارتباطی که اکنون با گسترش امکانات در دسترس همگان قرار دارد از جمله تلفن های همراه هوشمند بهره گرفت. نسخه تلفن همراه نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اتنسی این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید با توجه به شرایط و اقتضائات خاص کسب و کار خود، به سادگی با استفاده از تلفن همراه همیشه همراه شما، به ثبت و کنترل حضور و غیاب کارکنان کسب و کار خود بپردازید.

از جمله مزایای استفاده از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اتنسی می توان به امکان ثبت و کنترل تردد توسط اپلیکیشن تلفن همراه اتنسی با بهره گیری از فناوری های موقعیت یاب جغرافیایی (GPS) و بلوتوث، قابلیت ثبت تردد کارکنان در محل های کار و ماموریت، ثبت تردد کارکنان در محلِ کارهای متعدد با فاصله جغرافیایی مختلف، اطلاع و آگاهی مدیر از ورود و خروج کارکنان به صورت اعلان لحظه ای و هم چنین جلوگیری از ثبت تردد در صورت تغییر در ساعت ورود و خروج اشاره کرد.

چگونه می توانم در تلفن همراه خود به نرم افزار اتنسی ورود پیدا کنم؟

در قسمت راهنما از صفحه ورود یا داشبورد اتنسی قسمتی تحت عنوان راهنمای نصب تلفن همراه وجود دارد که در این قسمت می توانید با مراحل نصب اپلیکیشن تلفن همراه نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اتنسی آشنا شده و از امکانات نرم افزار اتنسی در تلفن همراه خود نیز بهره مند شوید.

عکس

با انتخب گزینه راهنمای نصب تلفن همراه وارد صفحه ای خواهید شد که در اینجا لازم است با توجه به نوع سیستم عامل تلفن همراه خود؛ یکی از نسخه های نرم افزار تلفن همراه اتنسی شامل نسخه اندروید یا نسخه IOS را دریافت نمایید. علاوه بر این، در این قسمت به بیان برخی از توضیحات ضروری در مورد این نرم افزار پرداخته شده است که برای آشنایی با امکانات این نرم افزار می توانید به مطالعه آن ها بپردازید.

چند تا عکس

در این قسمت باید از سایت مربوطه نرم افزار متناسب با تلفن همراه خود را دریافت و سپس آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

عکس

پس از نصب نرم افزار تلفن همراه اتنسی لازم است به پنل کاربری خود وارد شوید. برای این کار باید با توجه به شماره تلفن همراه و رمز عبوری که پیش از این در سامانه اتنسی اقدام به ثبت آن کرده اید به نرم افزار ورود پیدا کنید.

عکس

چگونه در نرم افزار تلفن همراه اتنسی تردد خود را ثبت کنم؟

در این قسمت با شیوه ثبت تردد خود یا کارکنان کسب و کار خود آشنا می شوید. با توجه به اینکه شما ممکن است مدیریت یک کسب و کار را به عهده داشته باشید یا اینکه یکی از کارکنان این کسب و کار باشید، شیوه ثبت تردد شما متفاوت خواهد بود.

در صورتی که شما مدیریت یک کسب و کار را بر عهده داشته باشید، شما فهرستی از کارکنان زیرمجموعه خود را در قسمت کارکرد پنل کاربری خود خواهید داشت.

عکس

در غیر این صورت شما به عنوان یکی از کارکنان آن کسب و کار با صفحه خانه در پنل کاربری خود مواجه خواهید شد.

عکس

برای ثبت تردد ابتدا لازم است تنظیمات موقعیت مکانی تلفن همراه خود را تنظیم و موقعیت مکانی خود را نیز روشن کنید.

عکس

سپس محل کسب و کار شما توسط موقعیت یاب جغرافیایی تلفن همراه شما شناسایی شده و این مکان به عنوان محل کار شما در سامانه اتنسی ثبت می شود. با انتخاب گزینه ورود و خروج، اطلاعات ورود و خروج شما به محل کار خود ثبت می شود. (ثبت تردد با استفاده از نرم افزار بلوتوث نیز به همین طریق انجام می پذیرد)

عکس

در این مرحله باید دقت کرد که دقت موقعیت یاب مکانی شما در ثبت مکان مورد نظر شرکت شما به نحوی باشد که محل کار شما به طور دقیق در سامانه ثبت شود. علاوه بر این، باید توجه داشت که هنگام ثبت تردد نیز ثبت داده های ورودی و خروجی در شعاع همین محدوده جغرافیایی ثبت شده لحاظ شود تا مشکلی در ثبت داده ها به وجود نیاید.

دسترسی موقعیت مکانی در نرم افزار تلفن همراه اتنسی به چه معناست؟

با نصب نرم افزار حضور و غیاب اتنسی ابتدا از شما اجازه دسترسی به تنظیمات موقعیت مکانی تلفن همراه شما گرفته می شود تا با استفاده از این امکانِ تلفن همراه شما ترددهای شما ثبت شود. در سامانه اتنسی به هیچ عنوان موقعیت هر لحظه و هر کجای کاربر ثبت یا ذخیره نمی شود بلکه این ثبت موقعیت

جغرافیایی تنها و تنها با اجازه کاربر و در محدوده تعریف شده برای محل کار خود؛ و به عبارت دیگر به صورت خوداظهاری انجام می پذیرد. بنابراین سامانه اتنسی در حفظ، نگهداری و رعایت امنیت و حریم خصوصی افراد نیز همه موارد امنیتی را رعایت کرده و با در نظر داشتن این موارد به شما در امر کنترل حضور و غیاب کارکنان شما کمک می کند.

نمایش تردد های روزانه در نرم افزار تلفن همراه

در قسمت پایین صفحه ای که ورود و خروج خود را ثبت می کنید نواری تعبیه شده است که با انتخاب آن شما امکان مشاهده اطلاعات ترددهای روزانه خود را خواهید داشت.

عکس

باید توجه داشت که کمترین بازه ثبت ورود در سامانه اتنسی یک دقیقه است. به این معنا که به عنوان مثال اگر شما در ساعت 15:00 زمان ورود خود را ثبت کرده باشید، در این بازه زمانی یک دقیقه ای تا بازه بعدی یعنی 15:01 امکان تبت تردد مجدد را نخواهید داشت.

نمایش لیست حاضرین و غائبین برای مدیر در نرم افزار تلفن همراه اتنسی

با ورود به قسمت کارکرد که اصلی ترین بخش نرم افزار حضور و غیاب اتنسی برای یک مدیر محسوب می شود، مدیر قادر خواهد بود تمام اطلاعات ورود و خروج زیرمجموعه خود را مشاهده و رصد کند. در این قسمت این امکان برای مدیر فراهم شده است تا به طور دقیق از زمان ورود و خروج، حضور و غیاب؛ و نوع شیفت هر یک از کارکنان (شامل دورکاری و…) خود آگاهی یافته و از این طریق مدیرت دقیقی بر کارکنان خود داشته باشد.

عکس

چگونه از کارکرد خود یا کارکنان زیرمجموعه خود مطلع شوم؟

در صورتی که شما عهده دار مدیریت کسب وکاری باشید و در واقع مسئولیت نظارت بر زیرمجموعه ای از کارکنان را به عهده داشته باشید؛ همانطور که پیش از این بیان شد، شما با ورود به قسمت کارکرد می توانید به اطلاعات زیرمجموعه خود دسترسی داشته باشید. و در صورتی که شما به عنوان یکی از کارکنان کسب و کاری مشغول به فعالیت باشید و زیرمجموعه ای از کارکنان را مدیریت نمی کنید در قسمت کارکرد می توانید اطلاعات جامعی از زمان های حضور، اضافه کار، غیبت، ماموریت و مرخصی خود را در هر تاریخی که مدنظر شما است را مشاهده کنید. شیفت روزانه شما به صورت دقیق و در بازه های زمانی تعیین شده برای عملکرد شما نمایش داده می شود و علاوه بر این، این بازه زمانی، به شما زمان های ورود و خروج و مازاد حضور (اضافه کار) و… شما را نیز به دقت محاسبه و در اختیار شما قرار می دهد.

عکس

Was this article helpful?
Dislike 1
Views: 1161

تلفن پشتیبانی

۰۹۴۲۶۰۰۱۰۴۶

ساعات پاسخگویی
شنبه تا چهارشنبه – ۸ تا ۱۸
پنج شنبه – ۸ تا ۱۲

© ۲۰۲۰ | تمامی حقوق برای atency.ir محفوظ است.

نشانی دفتر تهران: آفریقای شمالی (جردن)، خیابان عاطفی غربی

نشانی دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، خیابان فرهنگ، کوچه یکم