شاید چالش بزرگتری از ثبت زمان حضور و غیاب کارکنان در یک مرکز پزشکی یا مراقبت های بهداشتی وجود نداشته است. در کنار نیازهای اولیه ثبت زمان حضور و غیاب، سیستم های مدیریتی باید قادر باشند تا الگوها و قوانین کاری متعدد را هماهنگ کنند.

برنامه های غیر استاندارد در مراکز بهداشتی درمانی وجود دارند. از نیروهای خدماتی تا پزشکان، پرستاران و تکنسین ها، باید هماهنگ عمل کنند تا مراقبت درستی از بیمار به عمل آید. اما مدیریت زمان حضور و غیاب دارای پیچیدگی های خاص خود است. به منظور مقرون به صرفه بودن سیستم، باید مدیریت زمان مؤثر وجود داشته باشد تا هزینه های اداری کاهش یابد و برنامه های مناسب برای حمایت از کارکنان اجرا شده تسهیلات مناسب را در اختیار آن ها قرار دهد.

در بسیاری از مراکز بهداشتی درمانی راهکارهای ثبت زمان حضور و غیاب مشابه و قراردادی بین کارفرما و کارمند است که جزئیات زمان کاری را مشخص می کند. برای موفقیت مطلوب، مجموعه برنامه هایی توسط کارفرما و کارمند طراحی شده و مورد توافق قرار می گیرد. اما مراکز بهداشتی درمانی مختلف، چالش های منحصر به فردی نیز دارند. پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان این مراکز دارای موقعیت های شغلی پر تنش بوده که نیاز به جزئیات بیشتر را سبب می شود.

راهکارهای مدیریتی برای بهبود کارایی کارکنان، کاهش غیبت و افزایش بهره وری طراحی شده اند. همچنین به صرفه جویی در هزینه ها و زمان مراکز بهداشتی و در نتیجه ارائه خدمات بهتر در جامعه کمک می کنند. بعضی از نمونه های راهکار مدیریت کارکنان عبارتند از:

  • حضور و غیاب : سیستم حضور و غیاب نه تنها زمان کاری کارکنان را ثبت می کند، بلکه اطلاعاتی را جمع آوری کرده که برای داشتن بهره وری بیشتر و کاهش هزینه های مدیریت و زمان قابل استفاده است.
  • سیستم حضور و غیاب بیومتریک: برای داشتن امنیت بالاتر، سیستم حضور و غیاب بیومتریک با اسکن اثر انگشت کارکنان در زمان ورود و خروج عمل می کند. به جای ذخیره کردن اثر انگشت فعلی شخص “الگوی اثر انگشت” را ذخیره می کند که نمایندۀ دیجیتال اثر انگشت است. به این ترتیب کارکنان و سرپرستان می توانند اطمینان حاصل کنند که همزمان با حفظ حریم خصوصی، امنیت نیز حفظ می شود. این سیستم به ویژه برای تأیید هویت مؤثر است و از دسترسی کارکنان به مناطق کنترل شده جلوگیری کرده باعث کاهش تقلب و کارت زدن همکاران به جای هم می شود.
  • Time Allocation and Job Costing (هزینه های شغلی و سهم زمان): توانایی مدیریت دقیق عملکرد و هزینه های شغلی در مراکز درمانی بسیار مهم است. سیستم Time Allocation and Job Costing توانایی اندازه گیری و ظرفیت و کارایی بخش ها و کارکنان را فراهم می کند و با توجه به اولویت ها تصمیمات صحیح را اتخاذ می کند. این توانایی جایی مهم تر است که مرکز نیازمند مدیریت افراد و تیم ها در چندین سایت باشد. سیستم همچنین امکان برنامه ریزی روزانه و هفتگی وظایف با مراکز بودجه مختلف، مقایسه برنامه ها و بودجه های پیشبینی شده و ناگهانی ، توانایی پیگیری ساعت، کیفیت و هزینه پروژه ها را فراهم می کند.
  • اپلیکیشن های تلفن همراه: برای کارکنان مراقبت های بهداشتی معمولی است که در طول روز به وظایف خود در محل های مختلف عمل کنند و همچنین در هنگام سفر، با مدیران در ارتباط باشند. اپلیکیشن های حضور و غیاب ، بهره وری را بهبود می بخشند، زیرا دسترسی کارکنان و سرپرستان برای انجام کارهای مرتبط با کار و مدیریت از هر مکان و در هر زمان، آسان تر می شود. کارکنان و سرپرستان می توانند با استفاده از تلفن همراه که با آن کاملا آشنا هستند به راحتی با سیستم در ارتباط باشند. سیستم امکان ثبت زمان ورود و خروج، شروع یا پایان مسئولیتی خاص، از سایت های دور از محیط کار، درخواست مرخصی و بررسی اطلاعات کاری را فراهم می کند.
  • مدیریت غیبت ها: عدم حضور به علت بیماری در یک مرکز پزشکی یا مراقبت های بهداشتی می تواند اختلالات گسترده ای ایجاد کند. پوشش دادن شیفت مستلزم فراخواندن فردی از تیم دیگر و یا استخدام کارمندان موقت است که اغلب به معنی نرخ پرداخت بیشتر است. علاوه بر این کارکنان جایگزین نیاز به آموزش های تخصصی دارند. سیستم مدیریت نیروی کار مؤثر می تواند به بهترین شکل مدیریت غیبت ها را ساده کند. یک نرم افزار مناسب می تواند به سرعت تأثیر غیبت کارکنان را مشخص نماید.
  • زمانبندی کارکنان: مدیریت برنامه های کارکنان در مراکز بهداشتی درمانی به شکلی کاملاً مؤثر یک کار کاملاً پیچیده و وقت گیر است. نرم افزار حضور و غیاب به طور خودکار با داشتن حداقل هزینه وظیفه مدیریت نیروی کار را به بهترین شکل ممکن و با اطمینان از اینکه کارمندان مناسب برای خدمت به بیمار در دسترس هستند، انجام می دهد. نرم افزار حضور و غیاب همچنین اطمینان می دهد که تمام سیاست ها مطابق با قانون و الزامات بهداشتی و ایمنی است. از آنجا که کارمندان با توجه به مهارت های لازم، آموزش و ساعات کاری در یک شیفت انتخاب می شوند احتمال خطا کاهش می یابد. این سیستم همچنین به طور کامل قابل انطباق با شرایط اضطراری است.
  • ایمنی و سلامت محیط کار: در حوادث ناگوار محیط کار، سیستم حضور و غیاب می تواند زمان واقعی حضور هر شخص در محل را ثبت کند. بنابراین اورژانس و یا آتش نشانی به اطلاعات درست دسترسی داشته و می توانند مطمئن شوند که تمامی کارکنان محیط را ترک کرده اند. این حقیقت که کارکنان و بازدید کنندگان نمی توانند قبل از ساعت زدن وارد و یا خارج از محیط کار شوند آرامش ذهن و امنیت بیشتری فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

تلفن پشتیبانی

۰۹۴۲۶۰۰۱۰۴۶

ساعات پاسخگویی
شنبه تا چهارشنبه – ۸ تا ۱۸
پنج شنبه – ۸ تا ۱۲

© ۲۰۲۰ | تمامی حقوق برای atency.ir محفوظ است.

نشانی دفتر تهران: آفریقای شمالی (جردن)، خیابان عاطفی غربی

نشانی دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، خیابان فرهنگ، کوچه یکم