نوآوری ها و تکنولوژی های جدید سبب پیشرفت های زیادی شده است که به رونق کسب و کارها و بهره وری بیشتر کمک می کند. تکنولوژی بیومتریک یکی از این تکنولوژی ها است که اغلب شرکت ها از آن استفاده می کنند. به دلیل مزایای بسیار، استفاده از سیستم حضور و غیاب بیومتریک در حال افزایش است. از آنجا که سیستم حضور و غیاب بیومتریک بر اساس خصوصیات منحصر به فرد هر کارمند مانند اثر انگشت، شکل دست، شکل صورت یا عنبیه کار می کند، امکان ثبت ساعت ورودی و خروجی توسط اشخاص دیگر و سرقت زمان را از بین می برد.

دیگر مزایای سیستم حضور و غیاب بیومتریک در ادامه بیان می شود.

حذف ثبت ساعت ورودی و خروجی توسط اشخاص دیگر

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب بیومتریک، حذف ثبت ساعت ورودی و خروجی توسط اشخاص دیگر است. این نوع سرقت زمان برای برخی از شرکت ها ده ها هزار دلار در سال هزینه خواهد داشت. ویژگی های بیومتریک منحصر به فرد هستند، که مانع از ثبت زمان کارکنان به جای دوستان خود می شود که در محل کار حضور ندارند.

سیستم حضور و غیاب بیومتریک، یک گزینه دقیق

از آنجا که ویژگی های بیومتریک منحصر به فرد هستند و قادر به جعل و یا کپی نمی باشند، تعیین هویت با استفاده از این ویژگی ها دقیق ترین گزینه برای شناسایی کارمندان است. این نوع فناوری به کارفرما کمک می کند تا زمان دقیق حضور و غیاب کارکنان را ثبت کنند. همچنین با استفاده از این تکنولوژی، ترک زود هنگام محل کار، تأخیر و یا اضافه کاری های غیر مجاز را نیز می توان حذف نمود.

بهره وری بیشتر

استفاده از سیستم حضور و غیاب بیومتریک نیاز به ثبت دستی زمان از بین می رود. این امر منجر به صرفه جویی در وقت کارکنان، کاهش هزینه ها و داشتن اطلاعات درست برای پرداخت مزایا شده به مدیریت مؤثر و افزایش بهره وری کمک می کند.

افزایش سرعت بازگشت سرمایه (ROI)

استفاده شرکت از سیستم حضور و غیاب بیومتریک به دستیابی به (ROI) مثبت کمک می کند. این امر به علت حذف دزدی زمان، کارت زدن به جای یکدیگر و حذف مشکلات دیگر ناشی از نقاط ضعف و اشتباهات در انواع قدیمی تر سیستم های حضور و غیاب ایجاد می شود. سیستم های قدیمی سبب می شوند که شرکت ها هرساله مقداری پول از دست بدهند.

افزایش مسئولیت کارکنان

یکی از مزایای کمتر شناخته شده بیومتریک برای سیستم حضور و غیاب ایجاد مسیرهای حسابرسی است. با استفاده از این سیستم، از آنجا که کارکنان به راحتی قابل شناسایی هستند، کارکنان مجبور به پاسخگویی به اقداماتی هستند که انجام می دهند. ناهار منظم، کاهش استراحت های طولانی … بهره وری به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

افزایش رضایت شغلی

شرایطی وجود دارد که کارکنان باید با اضافه کاری موقعیت های غیر معمول را کنترل کنند. اضافه کاری زیاد کارکنان متعهد و مشتاق را نیز فرسوده می کند. این امر به ویژه زمانی مهم است که کارمند مطمئن نیست که تلاش های او دیده می شود. هنگامیکه از یک سیستم حضور و غیاب بیومتریک به درستی استفاده می شود کارفرما قادر خواهد بود تغییرات را مطابق با تعادل کاری انجام دهد. در نتیجه کارکنان اضافه کاری مورد نیاز را با اعتماد بنفس انجام خواهند داد.

امن و آسان در استفاده

یکی از بهترین موارد در استفاده از این تکنولوژی داشتن مزیت یکپارچه سازی امن و آسان است که نتایج دقیق با حداقل تهاجم برای کاربر را فراهم می کند. همچنین سیستم ها دارای قابلیت نصب سریع با حداقل آموزش مورد نیاز برای شروع استفاده هستند.

گزینه مناسب 

سیستم های حضور و غیاب بیومتریک به عنوان یک راه حل مناسب برای امنیت محسوب می شوند، زیرا نیازمند هیج کلمه عبور، مدرک، کارت شناسایی و …. نیستند. این امر به کارکنان اجازه می دهد که بدون نگرانی بابت مدارک فراموش شده هرچه سریع تر به محل کار خود وارد شوند.

هیچ شکی وجود ندارد که سیستم های حضور و غیاب بیومتریک، مزایای زیادی دارند. در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ از این سیستم ها استفاده می کنند، ممکن است برای کسب و کارهای کوچکتر نیز مفید باشد. استفاده از این نوع سیستم، سرقت زمان توسط کارکنان را از بین می برد، بهره وری افزایش یافته و ROI بسیار بالایی ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

تلفن پشتیبانی

۰۹۴۲۶۰۰۱۰۴۶

ساعات پاسخگویی
شنبه تا چهارشنبه – ۸ تا ۱۸
پنج شنبه – ۸ تا ۱۲

© ۲۰۲۰ | تمامی حقوق برای atency.ir محفوظ است.

نشانی دفتر تهران: آفریقای شمالی (جردن)، خیابان عاطفی غربی

نشانی دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، خیابان فرهنگ، کوچه یکم